Nu börjar träningen

Planerar du att gå hela Veteranmarschen, titta på programmet (bilden ovan). Du kommer att bli uppdaterad här varje måndag tills vi ses vid starten i Gävle 28 juni.

Under denna första vecka (v 4) skall du gå minst 10 km vid ett tillfälle. Marschtempo 5 km/tim.

När ni kommer mot slutet av träningsperioden så skall du gå två dagar i sträck, dela inte upp dagarna med vilodag emellan.

När ni tränar t.ex. 20 km så skall du gå i ett sträck. Paus är ok.

Ta med en lite ryggsäck med energi och vätska.

Lycka till och läs mer om träning under fliken Träningstips!
L-G Nyholm

Etiketter: planering träning 5 km

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Carina Seldahl Holmberg » Tack för i år!:  ”En fantastisk upplevelse att vandra med detta goa gäng-så kul att jag gör om det..”

  • Arianne Axewill » Tack för i år!:  ”Jag vill bara instämma med LG:s inledande ord. Att få vara med för första gången..”

  • LarsGöran Nyholm » Etapperna Gotland 2019 :  ”Kn Lindblom. Vänligen kontakta mig på mail. lg@veteranmarschen.se”

  • Kn Lindblom » Etapperna Gotland 2019 :  ”När avser man att påbörja första etappen från Kneipbyn till klintehamn? Dvs när ..”

  • Alf Isaksson » Veteranmarschen passerar Tornedalen:  ”Synd att jag missade er i Gällivare. Bra gjort. Isak Gällivare L09 samt L14.”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln