Nu börjar träningen

Planerar du att gå hela Veteranmarschen, titta på programmet (bilden ovan). Du kommer att bli uppdaterad här varje måndag tills vi ses vid starten i Gävle 28 juni.

Under denna första vecka (v 4) skall du gå minst 10 km vid ett tillfälle. Marschtempo 5 km/tim.

När ni kommer mot slutet av träningsperioden så skall du gå två dagar i sträck, dela inte upp dagarna med vilodag emellan.

När ni tränar t.ex. 20 km så skall du gå i ett sträck. Paus är ok.

Ta med en lite ryggsäck med energi och vätska.

Lycka till och läs mer om träning under fliken Träningstips!
L-G Nyholm

Etiketter: planering träning 5 km

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Lars-Olov Jonsson » Anmäl dig nu!:  ”Halloj, hur lång är sista etappen som man ska gå mellan karesuando och treriksrö..”

  • Sören Israelsson » Veteranmarschen 5 år - en sammanfattning :  ”Då jag gick med sista biten in till Skellefteå hoppas jag att kunna vara med på..”

  • Göran Rydén » För femte året paraderar vi i Halmstad:  ”Räknar med att komma och gå i Veteranmarschen”

  • Göran Ackeberg » 5 Minuter!:  ”Bra kämpat i år också! En gång FN-soldat, alltid FN-soldat!”

  • Charlotta » 5 Minuter!:  ”Tack L-G! Genom att delta i "supportet" för marschen har jag lärt mig massor om ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln