Nu är det hög tid att börja träna

LG Nyholm med Fredrik, Ronny, Eva och Karin på Vildmarksleden, Skogsmaran LG Nyholm med Fredrik, Ronny, Eva och Karin på Vildmarksleden, Skogsmaran


Att genomföra Veteranmarschen är som med all idrott. Väl förberedd och tränad så är det mycket roligare både under och efter marschen. Att kunna genomföra den sträcka som man anser sig kunna klara av innebär att man måste vara ärlig mot sig själv. Bara för att man känner sig ung i knoppen och har starka minnen om hur vältränad man var för 20 år sedan så kanske inte det stämmer idag.

Under mina år som jag har deltagit, planerat och lett marschen så har jag sett allt för många som kommit och har lidit sig igenom eller fått bryta marschen pga dåliga förberedelser. En dag under marschen innebär mellan 6-8 timmars fysisk aktivitet.

Känner du att du inte har tiden att lägga ner på träning, vandra hela dagar under marschen, var istället då med och marschera in med fanor och musikkår i de städer vi kommer till.

Marchen genomförs gemensamt i grupp och håller en marschfart om ca: 5 km/tim och är inte någon tävling.

Det viktiga med Veteranmarschen är att delta. Oavsett hur långt du går är du lika viktig!

< Läs mer om träningstips från LG Nyholm >

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • LarsGöran Nyholm » Etapperna Gotland 2019 :  ”Kn Lindblom. Vänligen kontakta mig på mail. lg@veteranmarschen.se”

  • Kn Lindblom » Etapperna Gotland 2019 :  ”När avser man att påbörja första etappen från Kneipbyn till klintehamn? Dvs när ..”

  • Alf Isaksson » Veteranmarschen passerar Tornedalen:  ”Synd att jag missade er i Gällivare. Bra gjort. Isak Gällivare L09 samt L14.”

  • Martin Taaler » Nu är alla etapper uppdaterade:  ”Jag har tänkt ta följe från Piteå busstation till Rådhustorget. ”

  • Erik » Tack Milrab:  ”De lämnar även rabatt till Militärer och veteraner hos militärrabat t . Bra där ”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln